Farsdag.

Idag har jag upplevt min första farsdag, och den har varit alldeles underbar. När jag vaknade imorse så möttes jag av två stycken mycket glada och lende ansikten, min kära sambos och våran utomordetligt spalliga son. Tror att det var där i värmen som jag såg i deras ögon som grunden till denna dag lades, efter min trevliga väckning så låg jag kvar och drog mig en stund även Gabriel passade på att mysa ned sig. Sedan klev jag upp för att mötas av ett färdig dukat frukost bord, fick ny kokat kaffe serverat, samt en puss på kinden av gumman. Vi började att njuta av den underbara frukosten då jag plötslig får ett paket, min alldeles första farsdags pressent. Den var perfekt inslagen och jag blev mycket nyfiken, tankarna virrvlade runt vad har min underbara sambo hitta på nu tänkte jag. Jag öppnade presenten försiktigt så att jag inte skulle se vad det var på en gång, vek sakta upp det fina gröna omslagspappret som var fastsatt med ett kromat silver snöre. Under det fanns en vit kartong som jag kände på, försökte gissa vad det kunde vara men kom aldrig fram till nått. Öppnade sakta kartongen och kikade in,  trode först inte mina ögon där på botten av kartongen låg den. Boken "Svensk maffia" som jag har funderat på att köpa så länge men det har liksom int blivit av, kände hur min kropp fylldes av värme och glädje över att min sambo kommit ihåg att jag viljat ha den boken. Boken i sig gjorde mig glad fast det var just själva grejjen att Julia inte glömt att jag ville ha den som värmde mest, har bara nämt det sådär i förbigånde men ändå så kommer hon ihåg det. Sen när man inte trode att dagen kunde bli så mycket bättre så toppar hon den med att fixa typ tidernas godaste tårta, skulle ha delat med mig av den om jag bara inte varit så glupsk så att jag slukat hela idag. Ja det är sant det finns inte en smula kvar hela fatet är rensat...  Nåväl kan inte tänka mig att dagen kunnat vara nå bättre än vad den har varit, så nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp kaffe och lagra dagens händelser innan jag ska lägga mig och sova.

PS: Till min älskade familj, tack för att ni finns.  D.S.


                                        T.T.F.N. / Simon.

Kommentarer
Postat av: Julia - Mamma till Gabriel

Älskade du! ♥

2009-11-09 @ 16:02:46
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0