Söndagsmiddag.

Har nyss klivit in genom dörren till "mitt" underbara hem efter en trevlig söndasmiddag, hemma hos min mor. Samtliga från familjen var där, det vill säga jag sambon och "pluppen".  Middagen var visseligen ingen lyxmiddag (bruna bönor är sällan det...) men det handlar kanske inte så mycket om maten, utan mer om allt det runt omkring. Känslan bakom det som sker är det som är viktigt, gemenskapen, glädjen är faktorer som gör en middagsbjudning till en lyckad sammankomst. Det är klart att om man ska fira något speciellt så kan man krydda upp stämmningen med lite mer exklusiva råvarer i maten, men det gör man bara för syns skull. Fast det är min personliga uppfattning, för mig är det trevliga sällskapet som är avgörande. Kvällen var en lyckad sådan och så länge man är nöjd så ska man inte klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0